Morfar!

Som ni vet så åkte min Morfar hem för några dagar sedan.
Bland det värsta som finns enligt mig, kommer ihåg när jag var liten och
mormor och morfar åkte hem. Var helt förstörd lipade i flera timmar. Lite
gulligt kanske när en 4-5 åring lipar för att dess morföräldrar åker hem. Detta trodde
väl alla att jag skulle växa ifrån, men ICKE!
Elin 23 år gammal lipar som en barnunge när morfar åker hem
eller vi åker hem från honom. Går inte heller att stoppa försöker att
bita ihop och va stark om inte annat för att ta det senare när man kommit hem
så inte hela tåget inkl Lysvik behöver se en stortjuta. Men icke, när vi står där och har kramats
hejdå börjar tårarna att forsa. Blir ytterligare 2-3 kramar efter det innan jag söker tillflykt i bilen.
Efter att vi vinkat såklart, nått annat går ju inte. En sak har ju vart något bättre lipar nu mer inte i
flera timmar men är dock "nere" bra mycket längre. Det kan sitta i flera dagar.
Sen en annan sak som hör till saken är att när jag har lipat för länge så svullnar
mina ögonlock så jag ser helt sjuk ut. Kan va en bidragande orsak till att jag inte lipar flera timmar
längre för jag att jag inte kan dölja det sen.
Mamma försöker att trösta; Men Elin han kommer ju snart tillbaka eller
; Han måste ju åka hem för att kunna komma tillbaka.
Ingen av dessa fraser har betytt så mycket.
Enligt min mening kan han stanna kvar här så spar vi på ledsamheter!! Enkelt och bra!
Nu är det så att han snart kommer att komma hit igen, dock av en anledning
jag helst hade sluppit. Men ska bli skönt att ha honom här då, vet att många av oss tycker det.
[ta hand om det som betyder något]

Kommentarer
Postat av: Madde

Men skulle han inte bo så långt bort så skulle du ju inte sakna honom så himla mkt å få dej ett lyckorus varje gång han kommer :)

2010-05-20 @ 23:13:57
Postat av: Elin

Va inte så snusförnuftig Madde! Då skulle jag ju inte behöva sakna honom alls. Lättast för alla :)

2010-05-20 @ 23:15:28
URL: http://ejonson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0